Enerzijds de muzikale re-enactment van haar album ‘Laura’ (1994), anderzijds is de theatrale zoektocht naar het succesgeheim van Laura Pausini en wat het betekent haar te ‘spelen’. Zij is de (afwezige) hoofdfiguur, en dus vullen anderen voor haar in: ‘Loro’, derde persoon meervoud in het Italiaans, speelt Laura. Een tribute- & ‘anniversary’-concert vormt de anekdotische aanleiding voor een voorstelling over succes, over kitsch en oprechtheid, over het individu en het collectief. Met Laura als protagonist en toetssteen, een vleugje Italië en de spiegel als strategie.
Tijdens hun residentie in Walpurgis bewerkt Lennert samen met muzikanten Caitlin Talbut, Nicolas Anné, Samuel Vekeman en Jutta Daems muziek van Laura Pausini.
over de makers
Lennert De Vroey (1994) werkt overdag als schrijver en theatermaker en droomt ’s nachts van de muziek. Hij studeerde Politieke Wetenschappen (UGent) en Drama/Woordkunst (KCA). Hij was een een van de Montignards #5 bij Monty (2021), was te zien RETOUR (LAFS, 2021) en met Royal Deluxe (ZvA, 2023). Momenteel werkt hij mee aan ‘SHIT (een schijtvoorstelling over kak)’ (2024) en voert een performatief onderzoek naar palmbomen (gouvernement, 2023-2024). Met Rendier maakt hij seizoensgebonden (kerst)muziek.
Gilles Van Hecke (1996) studeerde Acteren aan het RITCS. Sindsdien is hij actief als maker binnen Vielleicht en als speler voor theater (o.a. The Gob Squad, Ontroerend Goed, NTGent, Antigone), film en televisie (o.a. Dertigers, Hoodie). Met Vielleicht regisseerde hij ‘Misschien eens zonder ironie’ ihkv de KAAIMANNEN van De Warande.
beeld
Laura Pausini ontvangt de prijs voor Nieuw Talent op het festival van Sanremo, 1993
RAI Uno (copyright is vervallen)