Veelgestelde vragen

WAT ZIJN DE TARIEVEN VOOR HET GEBRUIK VAN JULLIE ZALEN?

Alle tarieven kan u hier terugvinden. Alle tarieven zijn afhankelijk van het aantal dagen en/of dagdelen dat u de zaal wil huren. Met uitzondering van de theaterzaal (21% BTW), zijn alle zalen vrijgesteld van BTW.

De tarieven worden per kwartaal herbekeken en kunnen dus wijzigen na verloop van tijd. Verenigingen en non-profit organisaties kunnen een offerte op maat aanvragen via kate@walpurgis.be. Hoe gedetailleerder uw aanvraag, hoe sneller wij u verder kunnen helpen.

 

VERHUREN JULLIE DE ZALEN VOOR FEESTJES OF PRIVE AANGELEGENHEDEN?

Aangezien wij een cultureel huis zijn en onze ruimtes graag vrij houden voor culturele aangelegenheden, verhuren wij sinds maart 2019 onze zalen niet langer voor feestjes.

 

VOORZIEN JULLIE CATERING EN/OF DRANK?

Alle catering en drank zijn zelf te voorzien. Indien gewenst, kunnen wij u wel doorverwijzen naar plaatselijke handelaars, waarmee wij zelf soms samenwerken voor evenementen. Vraag hiervoor meer info aan bij kate@walpurgis.be.

 

ORGANISEREN JULLIE DE COMMUNICATIE VAN EEN (CULTUREEL) EVENEMENT, WAARVOOR WE EEN ZAAL BIJ JULLIE HUREN?

Promotie van eigen evenementen is voor eigen rekening. Artistieke residenten kunnen wel steeds de vraag stellen aan de communicatieverantwoordelijke van WALPURGIS of en waar hulp nodig is. U kan wel steeds flyers en affiches kwijt in onze foyer. Richt uw vraag daarvoor eerst tot kate@walpurgis.be.

Wanneer u een Facebook-evenement aanmaakt, kan u ons mede-beheerder maken met de pagina deFENIKS. Wij accepteren dit met plezier, zodat extra promo automatisch gemaakt wordt via onze pagina.

(!) Opgelet: enkel met onze pagina deFENIKS is dit mogelijk, niet met onze WALPURGIS pagina. Voor alle communicatiekanalen dus deFENIKS vermelden en niet WALPURGIS.

 

MAG IK DE KEUKEN IN DE FOYER GEBRUIKEN ALS HUURDER?

Alle huurders hebben bij ons het recht op gebruik van de keuken en keukenmateriaal. Eigen drank, zoals koffie en thee, wordt wel steeds gevraagd om zelf mee te brengen. Indien de foyer apart verhuurd is op de dag dat u bij ons huurt, vragen wij wel om hier zoveel mogelijk rekening mee te houden en de ruimte zoveel als mogelijk vrij te houden.

 

TOT WANNEER MAG ER MUZIEK GESPEELD WORDEN?

Ons gebouw is niet volledig geluidsdicht en bevindt zich in een woonwijk. Om een fijne samenwerking met onze buren mogelijk te maken, vragen wij om het altijd volledig stil te maken vanaf 22u00 en rekening te houden met de andere huurders.

 

KAN IK DE FOYER HUREN VOOR EIGEN VERKOOP VAN DRANK?

U kan de foyer steeds apart bij een andere zaal huren. Hiervoor vragen wij een meerprijs van €100/dagdeel en € 60/extra dagdeel. Wanneer u de foyer huurt, mag u gebruik maken van de bar, waar u eigen drank kan verkopen. Drank en extra koelkasten zijn zelf te voorzien. Op vraag kunnen wij voor u wel extra glazen/tassen/borden/bestek voorzien. Vraag hier zeker naar bij uw reservatie.(!) Opgelet: wij beschikken slechts over een kleine koelkast voor huurders en een extra koelkast in onze gang. Indien u dus veel drank en/of eten wenst koud te zetten, vragen wij u om zelf een extra koelkast te voorzien.

 

WELK MATERIAAL IS INBEGREPEN IN DE ZAALPRIJS?

Op vraag verhuren wij extra technisch materiaal (geluidsinstallaties, theaterlichten, beamers,…). Tenzij u een artistiek resident bent bij WALPURGIS, vragen wij hier een kleine meerprijs voor. Wij hebben ook heel wat ander materiaal in voorraad staan (yogamatjes, massagetafel,…). Vraag hiernaar bij uw reservatie via kate@walpurgis.be.

 

KAN IK EEN TECHNIEKER VAN WALPURGIS INSCHAKELEN VOOR MIJN VOORSTELLING?

Wij zijn een klein team en beschikken niet over een technieker, die ingeschakeld kan worden voor techniek van huurders. Indien nodig, vragen wij u dus vriendelijk om zeker een eigen technische ploeg te voorzien. De technische fiche van onze theaterzaal kan u hier terugvinden.

 

KAN IK GEBRUIK MAKEN VAN DE PARKING VAN deFENIKS?

Wat onze parking betreft, hanteren wij een first come, first serve policy.

 

IS HET MOGELIJK OM EEN PARKEERPLAATS TE RESERVEREN? 

Wij reserveren enkel parkeerplaatsen vanuit WALPURGIS. Enkel voor mensen met een beperking maken we een uitzondering, en dit op vertoon van een parkeerkaart voor personen met een handicap.

 

IS ER GRATIS WIFI?

In deFENIKS kan u gebruik maken van gratis WiFi. De code vindt u aan het magneetbord in de foyer.

 

KAN IK EEN OPTIE NEMEN?

U kan een optie nemen, deze dient ten laatste 4 weken op voorhand te worden bevestigd. Tijdspanne wordt waarschijnlijk herzien worden.

 

KAN IK EEN BEVESTIGDE DATA ANNULEREN?

Dat kan, alleen dient u dan rekening te houden met de annuleringsvoorwaarden.

IS deFENIKS MAKKELIJK TE BEREIKEN?

met de fiets
Volg de fietsostrade langs Berchem station (12 min) tot aan station Mortsel-Deurnesteenweg en sla rechts de Deurnestraat in of neem de Grote Steenweg/Antwerpsesteenweg aan de Singel/St Willebrorduskerk tot juist voorbij Agfa Gevaert (15 min.).

 

met de tram of bus
Trams en bussen stoppen om de hoek. Voor de dienstregeling kan u terecht op de website van De Lijn

Halte Gevaert:
tram 7 Mortsel-Eilandje
tram 15 Boechout-Linkeroever
bus 90 Lier-Antwerpen
bus 91 Waarloos-Mortsel-Berchem station
bus 92 Kontich station-Mortsel-Berchem station

Halte Deurnestraat:
Bus 33 Ekeren-Merksem-Wilrijk-Hoboken

 

met de trein
Mortsel (5 min. wandelen)
Mortsel-Oude-God (15 min. wandelen)
Antwerpen Centraal (20 min. met tram 15 tot aan Halte Gevaert)

Voor de dienstregeling kan u terecht op de website van NMBS

 

met de auto
Aangezien het aantal parkeerplaatsen in de buurt zeer beperkt is raden we iedereen ten zeerste aan met de fiets of het openbaar vervoer te komen. Dit ook om overlast naar onze buren toe te vermijden.

Alle info over de parkeermogelijkheden in de omgeving vind je op de website van stad Mortsel. Wij beschikken ook over een Partago-deelwagen op onze parking. Maak hier zeker gebruik van!

 

WAT KAN IK ORGANISEREN IN JULLIE GEBOUW?

(Muziek)theatervoorstellingen, concerten, workshops, vergaderingen, opnames, ateliers, praktijkmomenten, lezingen,… Stel uw vraag zeker en vast aan kate@walpurgis.be.

 

KAN IK GEBRUIK MAKEN VAN DE TUIN, DIE GRENST AAN DE TUINZAAL?

In de lente en zomer is het gezellig vertoeven in ons tuintje. De tuin grenst echter aan andere ruimtes, waar therapie en workshops gegeven worden. Vraag daarom altijd eerst het gebruik aan via kate@walpurgis.be.