Leonore Spee raakte eind 2018 verbonden aan deFENIKS, toen ze er met de voorstelling How To Be (a feminist) resideerde. In het huis trof ze makers aan met een gemeenschappelijk engagement voor het maatschappelijke in combinatie met een grote gedrevenheid hier artistiek vorm aan te geven. Sindsdien is ze er niet meer weggegaan. Vandaag biedt deFENIKS onderdak aan uiteenlopende projecten van Teletext, het artistiek platform dat Leonore Spee in 2017 met Sascha Bornkamp oprichtte.
Leonore studeerde in 2018 af als master aan de Drama-opleiding van het Koninklijk Conservatorium Antwerpen. In dat najaar maakte ze met Misja Nolet de voorstelling How To Be (a feminist), waarin het zelfbeeld van de progressieve witte Nederlander wordt onderzocht.
Begin 2019 startte ze met Sascha Bornkamp een tweejarig artistiek onderzoek aan het KCA: Een Nyeu Liedeken – inhouden van diversiteit in Vlaams vocaal volksliedrepertoire. De twee doen inhoudelijk onderzoek naar de representatieve zelfbeelden in Antwerpse liederen tussen 1544 en 1944. Op verschillende locaties en met verschillende partners wordt aan de ondervindingen op artistieke wijze uiting gegeven. DeFENIKS ondersteunt het project logistiek en productioneel. WALPURGIS begeleidt de projecten op dramaturgisch niveau en zet specifiek onder het project in de Agfa-Gevaert in Mortsel haar schouders.
Als freelance actrice werkt Leonore met het Gents gezelschap Ontroerend Goed. Ze is te zien in de voorstellingen ‘£¥€$’en Are we not drawn onward to a new erA. In 2019 coachte ze de voorstelling Voyeurs in BXL van Carmien Michels.